Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Αντονίν Ντβόρζακ - εισαγωγή


Αν και ο θεμελιωτής της Τσέχικης εθνικής μουσικής σχολής ήταν ο Μπέντριχ Σμέτανα, ο Αντονίν Ντβόρζακ ήταν εκείνος που διαλάλησε τον ανεξάντλητο πλούτο της μουσικής παράδοσης της βοημικής γης ολόκληρο το δυτικό κόσμο. Οι συνθέσεις του εξουσιάζονται από έναν ευτυχισμένο συγκερασμό ακαδημαϊκών κανόνων, ενστικτώδους τεχνικής και λαϊκών ηχοχρωμάτων.

Εξαιρετικός αποδέκτης κάθε ωφέλιμης επιρροής ο συνθέτης, αφομοίωσε αποτελεσματικά και εκμεταλλεύτηκε δημιουργικά όλα τα μουσικά ερεθίσματα που δέχτηκε, είτε ως επιμελής σπουδαστής είτε ως νοσταλγός ταξιδευτής.

Ακολουθώντας τις προσταγές του συναισθήματος μάλλον παρά της λογικής, ο Ντβόρζακ συνέθεσε μουσική ειλικρινή, αυθόρμητη που αντικατοπτρίζει συχνά το χαμόγελο των απλών ανθρώπων, χωρίς ωστόσο να περιφρονεί την ευαισθησία και τις ανάγκες του γνήσιου και απαιτητικού φιλόμουσου.

Γεφυροποιός ανάμεσα στο λαϊκό και το λόγιο, επιδέξιος στην εφαρμογή των διδαγμάτων της κλασικής παιδείας, κατέλειπε έργο θαμαστό σε ποικιλία, ποιότητα και αγνότητα.

Γαλήνιος ο βίος του και συναισθηματικά ισορροπημένος, του επέτρεψε να αφοσιωθεί απρόσκοπτος στην υπηρεσία της τέχνης των ήχων. Στα μουσικά εύσημα τα οποία του απονέμονται δε λείπει ούτε εκείνο της καινοτομίας ούτε εκείνο της μοναδικότητας. Κατόρθωσε να σμίξει με απόλυτη επιτυχία τις μελωδίες και τους ρυθμούς του παλιού και του καινούριου κόσμου, χωρίς να υποτάξει τον ένα στον άλλο, χωρίς να αναγνωρίσει την υπεροχή κανενός.

(Γιώργος Β. Μονεμβασίτης)

Σχόλια