Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Καρλ Μαρία φον Βέμπερ - Όμπερον: Εισαγωγή

Σχέδιο κοστουμιού για έναν από τους χαρακτήρες της όπερας του Βέμπερ Όμπερον. Μολονότι το έργο σπάνια ερμηνεύεται στις μέρες μας, στην πρεμιέρα του στο Λονδίνο, το 1826, είχε τεράστια επιτυχία.


Η όπερα Όμπερον ήταν η τελευταία του Βέμπερ. Τη συνέθεσε για το θέατρο του Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου (όχι για το σημερινό κτίριο που στεγάζει την όπερα) και διηύθυνε την πρεμιέρα της στις 12 Απριλίου του 1826, κάτω από τις επευφημίες του ακροατηρίου. Δυστυχώς, ήταν πολύ άρρωστος και ο φόρτος εργασίας που απαιτούσε η όπερα επέσπευσε το θάνατό του κατά κάποιες βδομάδες. 

Το λιμπρέτο του Όμπερον βασίζεται και αυτό σε μια μεσαιωνική γαλλική ιστορία, αλλά, όπως και η Ευρυάνθη, δεν είχε ποτέ πραγματική επιτυχία στις παραστάσεις του, αν και η εισαγωγή είναι ακόμα ένα ιδιαίτερα αγαπητό συναυλιακό έργο.

Μερικοί από τους χαρακτήρες της όπερας είναι ίδιοι με αυτούς του έργου του Σαίξπηρ "Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας", αλλά η ιστορία διαφέρει.

Την εισαγωγή εισάγουν απαλά τρεις νότες από το μαγικό κόρνο του Όμπερον, ενώ απαντούν πνιχτές φράσεις εγχόρδων, αιθέριοι καταρράκτες από νότες στα ξύλινα πνευστά και ένας γαλήνιος αντίλαλος του θριαμβικού εμβατηρίου της όπερας.

Μια ξαφνική συγχορδία που ερμηνεύεται από ολόκληρη την ορχήστρα, καταργεί τα μάγια αυτής της σαγηνευτικής αργής εισαγωγής. Ο ρυθμός περιοδικά επιβραδύνεται με την επιστροφή του καλέσματος του κόρνου, που ακολουθείται από το θέμα μιας σημαντικής άριας της όπερας, η οποία ερμηνεύεται για πρώτη φορά από το σόλο κλαρινέτο και στη συνέχεια υιοθετείται και αναπτύσσεται όμορφα από τα βιολιά.

Στο θυελλώδες κεντρικό τμήμα, αποσπάσματα της μελωδίας εκτοξεύονται ακατάπαυστα. Τελικά, η ανακεφαλαίωση ολοκληρώνεται με την ερμηνεία του εκτεταμένου κεντρικού θέματος από τα βιολιά, η οποία υποστηρίζεται λαμπρά από τα χάλκινα και ξύλινα πνευστά.



Σχόλια