Η βιόλα

Η βιόλα μερικές φορές θεωρείται ο φτωχός συγγενής της οικογένειας των εγχόρδων, χωρίς αυτό να μας εκπλήσσει ιδιαίτερα: το κοντραμπάσο έχει τη θέση του παππού της ορχήστρας, το βιολί την οδηγεί και το τσέλο χρησιμοποιείται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους εξαιτίας του όμορφου, μειλίχιου τόνου του. Αλλά η βιόλα, θαμμένη μέσα στα έγχορδα έχει σπανίως την ευκαιρία να λάμψει ως σόλο όργανο. Η βιόλα είναι μόνο κατά το ένα έβδομο μεγαλύτερη από το βιολί. Εκτός από το μεγαλύτερο μέγεθος της είναι εντελώς όμοια με αυτό. Το δοξάρι της βιόλας είναι κι αυτό λίγο μεγαλύτερο από του βιολιού. Οι χορδές της βιόλας ξεκινούν από Ντο που είναι μία οκτάβα χαμηλότερα από το μέσο Ντο και κουρδίζονται σε διαστήματα πέμπτης (Ντο, Σολ, Ρε και Λα). Οι ανοικτές χορδές αναπαράγουν ακριβώς την έκταση του τσέλου αλλά μία οκτάβα ψηλότερα. Το όνομα «βιόλα» χρησιμοποιήθηκε αρχικά για την βιόλα ντα γκάμπα, ένα όργανο που κρατιόταν ανάμεσα στα πόδια. Αλλά ήταν η βιόλα ντα μπράτσο ο αληθινός πρόγονος του βιολιού και της

Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμαν - Σημαντικά έργα

Η παρτιτούρα από τη σύνθεση του Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμαν "Τα Πάθη κατά Λουκάν" (1728)

Όπερες:

  • Σάτυροι στην Αρκαδία
  • Ο Καρτερικός Σωκράτης
  • Δάμων, ο Σύγχρονος Εραστής
  • Πιμπινόνε

Ορατόρια:

  • Η Ημέρα της Κρίσεως
  • Οι Ώρες της Ημέρας
  • Ο Θάνατος του Ιησού
  • Η Ανάσταση του Χριστού
  • Τα Πάθη κατά Λουκάν
  • Τα Πάθη κατά Μάρκον
  • Τα Πάθη κατά Ματθαίον

Καντάτες (κοσμικές):

  • Πένθιμη Μουσική για ένα Καναρίνι που κελαηδούσε επιδέξια
  • Ο Σχολάρχης
  • Η Χαρά της Εξοχής

Καντάτες (θρησκευτικές):

  • Η Αρμονική Λειτουργία
  • Μουσική Προσευχή στο Θεό, στην Κοινωνία του Κυρίου

Ορχηστρικά:


Κοντσέρτα:

  • Τριπλό Κοντσέρτο σε Λα ελάσσονα
  • Κοντσέρτο για Φλάουτο σε Ρε Μείζονα
  • Κοντσέρτο για Τρομπέτα σε Ρε Μείζονα
  • Διπλό Κοντσέρτο για δύο Κόρνα και Ορχήστρα σε Μι ύφεση Μείζονα

Εισαγωγές:

  • Των Εθνών, Αρχαίων και Νέων
  • Η Άμπωτις και η Πλημμυρίς του Αμβούργου


Σχόλια