Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Σμέτανα - Η πουλημένη Νύφη

O γάμος είναι γενικά ένα χαρμόσυνο γεγονός και η μουσική της Πουλημένης Νύφης, παρά τον τίτλο της, είναι γεμάτη ευθυμία.

Γραμμένη ανάμεσα στο 1863 και 1866, αυτή η αμέριμνη ιστορία με τη ρομαντική πλοκή, διαδραματίζεται σε ένα χωριό της Βοημίας. Ήταν η δεύτερη από τις οκτώ όπερες του Σμέτανα και εντάσσεται στο πλαίσιο της εμμονής του, να δημιουργήσει τη μέχρι τότε ανύπαρκτη εθνική Τσέχικη όπερα. Έγραψε όχι λιγότερες από πέντε παραλλαγές μεταξύ των ετών 1866 και 1870, αναπτύσσοντας το έργο από μια απλή οπερέτα στο τρίπρακτο έργο που γνωρίζουμε σήμερα.

- Εισαγωγή

Ο Σμέτανα κατηγορήθηκε ότι μιμείται τις μνημειακές όπερες του Ρίχαρντ Βάγκνερ. Οι κριτικοί τον θεώρησαν ανίκανο να γράψει πιο αισιόδοξη μουσική. Με την Πουλημένη Νύφη διέψευσε τους επικριτές του, από την πρώτη μάλιστα συγχορδία της Εισαγωγής, τα έγχορδα διατρέχουν χορευτικά τις κλίμακες, συνοδευόμενα από το ζωηρό θέμα που παίζουν διαδοχικά τα διάφορα μέρη της ορχήστρας, ώσπου απογειώνονται ενωμένα σε μια γρήγορη, ρυθμική μελωδία.

- Πόλκα

Η Πόλκα, με τον πρόσχαρο ρυθμό της, επανέρχεται κάθε τόσο χορευτικά. Κορυφώνεται με τον εκστατικό χορό των χωρικών, οι οποίοι τελικά πέφτουν εξαντλημένοι αλλά περιχαρείς στο έδαφος.


- Φούριαντ

Ο Φούριαντ είναι το ίδιο ζωηρός, αλλά η μουσική εγκαταλείπεται σε πλατιές ακροβατικές κινήσεις.

- Η Εμφάνιση των Κωμωδών

Η Εμφάνιση των Κωμωδών αρχίζει με την επέλαση των εγχόρδων. Το χιούμορ εκδηλώνεται στην υψίφωνη εμφάνιση του πίκολο και στο σάλπισμα μιας τρομπέτας. Ακολουθεί ένα λικνιστικό μέρος που εξελίσσεται σε μια πιο γρήγορη παρεμβολή των εγχόρδων. Η μουσική διακόπτεται από τα τύμπανα και, έπειτα από έναν σύντομο δισταγμό, οι κωμωδοί επιδίδονται σε νέες φάρσες.


Σχόλια