Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Βιολί - (...με λίγα λόγια)


Από οποιονδήποτε κι αν ζητούσαμε να μας κάνει έναν κατάλογο των μουσικών οργάνων είναι βέβαιο ότι θα τοποθετούσε το βιολί στην κορυφή. Ο καθαρός τόνος του είναι οικείος σε όλους μας και η προσαρμοστικότητά του, του έχει δώσει την ηγετική θέση στην ορχήστρα.

Εκτός από τον ορχηστρικό του ρόλο, είναι το σύμβολο του ρομαντισμού στις Μεσογειακές χώρες, όπου οι βιολιστές παίζουν σερενάτες στα καφέ, στα τραπέζια των ερωτευμένων. Το βιολί είναι άλλωστε ένα όργανο που χρησιμοποιείται κατεξοχήν στους χορούς. Σχεδόν όλοι οι παραδοσιακοί δημοτικοί χοροί στηρίζονται στη συνοδεία του βιολιού. Τον μεσαίωνα, οι πλανόδιοι μουσικοί με έγχορδα όργανα αποτελούσαν συνηθισμένο θέαμα.

Στην κλασική μουσική, το βιολί είναι ένα από τα πιο εκφραστικά όργανα και χρησιμοποιείται από τους συνθέτες ώστε να ανακαλεί διαθέσεις ή να δημιουργεί εικόνες. Ένα μεγάλο φάσμα ηχητικών δυνατοτήτων μπορεί να επιτευχθεί από μία ποικιλία τεχνικών παιξίματος. Ο οικείος γλυκός ήχος επιτυγχάνεται από το απλό σύρσιμο του δοξαριού στις χορδές, που δημιουργεί μια ατμόσφαιρα ηρεμίας και γαλήνης. Μερικές φορές, ο ήχος είναι τόσο καθαρός που μοιάζει με τη σοπράνο φωνή παιδικής χορωδίας. Αντίθετα, όταν σύρεται το δοξάρι στις χορδές με απότομες, νευρικές κινήσεις, δίνει έναν τραχύ, οργισμένο ήχο και χρησιμοποιείται συνήθως για να απεικονίσει θύελλες ή βίαια συμβάντα.

Το τρέμολο που χρησιμοποιείται για τη θλιμμένη μουσική επιτυγχάνεται με το γλίστρημα των δακτύλων στις χορδές, ενώ ο σύντομος, ζωηρός ήχος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια ελαφρότερη διάθεση προέρχεται από το χτύπημα των χορδών. Η τεχνική αυτή ονομάζεται pizzicato και μπορεί να δημιουργήσει την αίσθηση του χορού ή της βροχής.

Τα τελευταία χρόνια, το βιολί χρησιμοποιείται στη σύγχρονη λαϊκή μουσική και την τζαζ. Πολλοί ροκ και ποπ καλλιτέχνες εγκαταλείπουν τα συνθεσάιζερ για χάρη των ενορχηστρώσεων με βιολιά που δημιουργούν ένα απαλότερο αποτέλεσμα.


Σχόλια