Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Μότσαρτ - εισαγωγή

Πινακίδα με το όνομα του Μότσαρτ


Ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ υπήρξε ο αγαπημένος των Θεών. Αυτό άλλωστε σημαίνει και το εκ των ονομάτων του “Amadeus”. Σήμερα είναι αναμφίβολα ο αγαπημένος των ανθρώπων. Τα έργα του, δομημένα με τα πολύτιμα αποστάγματα της τεχνοτροπίας του κλασικισμού, κατέλαβαν από τη στιγμή της δημιουργίας τους μια ξεχωριστή θέση στη σκέψη και την καρδιά των φίλων της μουσικής.

Η τέλεια εφαρμογή των κανόνων, συνδυασμένη  με μοναδική ευρηματικότητα, η οποία υλοποιείται σε πανέμορφες μελωδίες, ευεργέτησαν τα έργα του Μότσαρτ με τη σπάνια ικανότητα να προκαλούν την άμεση τέρψη και του πιο ανυποψίαστου ακόμα ακροατή.

Η μουσική που εκπορεύτηκε από τη γόνιμη και αστείρευτη φαντασία του, έχει ημερομηνία γέννησης, δεν έχει όμως ημερομηνία θανάτου. Οι ποιητικές της προδιαγραφές, ο αυθορμητισμός του μουσικού λόγου και η αμεσότητα της λειτουργικότητάς του αποτελούν προικίσματα εκτίμησης και αποδοχής αλώβητα από το χρόνο.

Ο Μότσαρτ δεν υπήρξε καινοτόμος ούτε διεκδίκησε το χρίσμα του μουσικού οραματιστή. Ό,τι υπέγραψε όμως, το δωροδότησε με αρμονία ανυπέρβλητη και με τελειότητα μορφής και περιεχομένου, χαρίσματα αντάξια της μεγαλοφυΐας του. Ο μουσικός κόσμος θα ήταν ασφαλώς λιγότερο φωτεινός, λιγότερο πλούσιος χωρίς το δικό του, μικρό σε διάρκεια, μεγάλο όμως σε προσφορά, πέρασμα από τη γη.

(Γιώργος Β. Μονεμβασίτης) 

Σχόλια