Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Σοπέν - Βαλς, έργο 70

Την εποχή του Σοπέν, η σύνθεση ενός "βαλς κοντσέρτου" δεν ήταν καινούρια - συνθέτες όπως ο Μότσαρτ είχαν συμβάλει στη διαμόρφωση της συγκεκριμένης φόρμας. Ωστόσο, τα στοιχεία, τα οποία εισήγαγε ο Σοπέν ήταν καινούρια. Μετέτρεψε το βαλς σε ένα μουσικό είδος εξαίρετης λεπτότητας κι ευγένειας, όπου κυριαρχούσε το πιάνο. Ο συνθέτης ήταν ακόμη έφηβος όταν συνέθεσε το πρώτο του έργο με αυτή τη μορφή και συνέχισε να συνθέτει βαλς σχεδόν έως το τέλος της ζωής του.

Βαλς σε Σολ ύφεση Μείζονα, Έργο 70, αρ.1

Στο βαλς αυτό η μελωδία σφύζει από ζωντάνια. Στη συνέχεια παρουσιάζεται μια αργή ονειροπόλα μουσική ιδέα και ο ρυθμός αλλάζει απότομα. Η νέα όμως διάθεση δε διαρκεί για πολύ. Η πρώτη μελωδία επιστρέφει, τώρα πια σαν μια coda, ολοκληρώνοντας το έργο γαλήνια.



Βαλς σε Φα ελάσσονα, Έργο 70, αρ.2

Αν και το βαλς αυτό είναι ιδιαίτερα ζωηρό, η επικρατούσα διάθεση είναι μελαγχολική. Οι δύο μελωδίες πάνω στις οποίες βασίζεται το έργο είναι η πρώτη σε ελάσσονα τονικότητα και η δεύτερη σε μείζονα και ερμηνεύονται δύο φορές. Το βαλς ολοκληρώνεται ήρεμα σε μείζονα τονικότητα.



Βαλς σε Ρε ύφεση Μείζονα, Έργο 70, αρ.3

Σε αυτό το έργο του Σοπέν η εκφραστική μελωδία δεν παρουσιάζει ξαφνικές αντιθέσεις - ο ρυθμός παραμένει ίδιος και η δυναμική του έργου περιορίζεται. Αν και το συγκεκριμένο έργο δεν είναι εμφανώς ένα βαλς συνδεδεμένο άμεσα με την αίθουσα χορού, ο τρίσημος ρυθμός είναι μόνιμα παρών, χαλαρός και διακριτικός.




Σχόλια