Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Σοπέν - Βαλς, έργο 34 και έργο 42 και έργο posthume

Βαλς σε Λα ελάσσονα, Έργο 34, αρ.2

Το διάσημο Βαλς σε Λα ελάσσονα, γνωστό και ως Βαλς Μπριγιάν, είναι ένα συγκρατημένο έργο, όπου πρώτο το μπάσο ερμηνεύει την πλούσια εισαγωγική μελωδία του. Καθώς το έργο αναπτύσσεται, ένας πλούτος νέων ιδεών παρουσιάζεται σε μείζονα και ελάσσονα τονικότητα, έως ότου ολοκληρωθεί με την επανάληψη της εισαγωγικής μουσικής.



Βαλς σε Φα Μείζονα, Έργο 34, αρ.3

Αυτό το Βαλς του Σοπέν είναι γνωστό με το τρυφερό όνομα το Βαλς της Γάτας, ένα υποκοριστικό που προέρχεται από τα άλματα των επερείσεων (appoggiatura) του τρίτου μελωδικού θέματος. Η μελωδία αυτού του ιδιαίτερα ρυθμικού έργου αναπτύσσεται σχεδόν χωρίς παύση. Μόνο κατά τα τελευταία λίγα μέτρα διακόπτεται για λίγο η ροή, προτού μια σύντομη κόντα ολοκληρώσει το έργο.



Βαλς σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 42

Η εισαγωγική τρίλια του Βαλς σε Λα ύφεση Μείζονα παρουσιάζει μια ζωηρή, συγκοπτόμενη μελωδία, που υπαινίσσεται την αίσθηση ενός διπλού χρόνου και δημιουργεί την εντύπωση ενός ρυθμικού νανουρίσματος. Το σύνθετο, γρήγορο πέρασμα αυτού του εκτεταμένου έργου απαιτεί ιδιαίτερη δεξιοτεχνία.




Βαλς αρ.14 σε Μι ελάσσονα, Έργο posth. (δημοσιευμένο μετά το θάνατο του συνθέτη)

Το Μεταθανάτιο Βαλς είναι ίσως το ομορφότερο, καθώς μεταβάλλεται από την ευγενική γαλήνη στην ακραία ανησυχία και διακοπτόμενο από δύο μελοδραματικά ξεσπάσματα καταλήγει σε ένα γρήγορο και θυελλώδες μέρος.





Σχόλια