Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Σοπέν - Νυχτερινά, έργο 32

Το Έργο 32 χρονολογείται από το 1837, την εποχή που ο Σοπέν σχετιζόταν όλο και πιο στενά με την ξεχωριστή συγγραφέα Γεωργία Σάνδη.

Νυχτερινό σε Σι Μείζονα,  Έργο 32, αρ.1

Σε αυτό το νυχτερινό οι δύο μελωδίες σε ύφος τραγουδιού ρέουν χωρίς παύση σχεδόν έως το τέλος. Εδώ όμως γινόμαστε μάρτυρες μιας απρόσμενης αλλαγής διάθεσης. Μια διακεκομμένη καντέντσα παρουσιάζει κάποια νέα μουσική και δημιουργείται μια πιο σκοτεινή και αμφίβολη διάθεση, καθώς το έργο ολοκληρώνεται σε ελάσσονα τονικότητα.



Νυχτερινό σε Λα ύφεση Μείζονα, Έργο 32, αρ.2

Αυτό το νυχτερινό είναι ένα από τα πιο δημοφιλή νυχτερινά του Σοπέν. Το έργο αρχίζει με ένα σύντομο τμήμα που θυμίζει καντέντσα, το οποίο ίσως να ηχεί κάπως μελοδραματικά για τους σύγχρονους ακροατές. Αυτή η εισαγωγική φράση παραχωρεί τη θέση της σε μια ζεστή ρέουσα μελωδία, που στη συνέχεια ο συνθέτης αναπτύσσει σε φλογερό ρομαντικό τραγούδι. Ένα αντιπαραβαλλόμενο εμβόλιμο παρουσιάζει μια συγκινητική νότα, προτού οδηγήσει το έργο - σχεδόν ανεπαίσθητα - σε μια τελική επανεπεξεργασία του εισαγωγικού υλικού.




Σχόλια