Η βιόλα

Η βιόλα μερικές φορές θεωρείται ο φτωχός συγγενής της οικογένειας των εγχόρδων, χωρίς αυτό να μας εκπλήσσει ιδιαίτερα: το κοντραμπάσο έχει τη θέση του παππού της ορχήστρας, το βιολί την οδηγεί και το τσέλο χρησιμοποιείται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους εξαιτίας του όμορφου, μειλίχιου τόνου του. Αλλά η βιόλα, θαμμένη μέσα στα έγχορδα έχει σπανίως την ευκαιρία να λάμψει ως σόλο όργανο. Η βιόλα είναι μόνο κατά το ένα έβδομο μεγαλύτερη από το βιολί. Εκτός από το μεγαλύτερο μέγεθος της είναι εντελώς όμοια με αυτό. Το δοξάρι της βιόλας είναι κι αυτό λίγο μεγαλύτερο από του βιολιού. Οι χορδές της βιόλας ξεκινούν από Ντο που είναι μία οκτάβα χαμηλότερα από το μέσο Ντο και κουρδίζονται σε διαστήματα πέμπτης (Ντο, Σολ, Ρε και Λα). Οι ανοικτές χορδές αναπαράγουν ακριβώς την έκταση του τσέλου αλλά μία οκτάβα ψηλότερα. Το όνομα «βιόλα» χρησιμοποιήθηκε αρχικά για την βιόλα ντα γκάμπα, ένα όργανο που κρατιόταν ανάμεσα στα πόδια. Αλλά ήταν η βιόλα ντα μπράτσο ο αληθινός πρόγονος του βιολιού και της

Μπραμς - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Ο Μπραμς συνοδεύει την τραγουδίστρια Άλις Μπάρμπι σε ένα κοντσέρτο στη Βιέννη.


1833 Γεννήθηκε στις 7 Μαΐου στο Αμβούργο.
1848 Δημόσιο ντεμπούτο στο Αμβούργο.
1850 Γνωριμία με τον Έντουαρντ Ρεμένιϊ, γράφει το πρώτο γνωστό έργο του, Scherzo σε μι ελάσσονα
1853 Ξεκινά την πρώτη μουσική περιοδεία του, συναντά τον Γιόζεφ Γιοάκιμ, τον συστήνουν στον Λιστ, επισκέπτεται τους Σούμαν στο Ντίσελντορφ.
1854 Πρώτη πρεμιέρα έργου του Μπραμς, με την Κλάρα Σούμαν στο πιάνο. Ο Ρόμπερτ Σούμαν αποπειράται να αυτοκτονήσει. Ο Μπραμς μένει με την Κλάρα.
1857 Διορίζεται Διευθυντής Μουσικής στο Ντέτμολντ.
1858 Συνάπτει ερωτικό δεσμό με την Αγκάτε φον Ζίμπολντ, ενώ συνθέτει το Κοντσέρτο για Πιάνο αρ.1
1859 Ιδρύει γυναικεία χορωδία στο Αμβούργο.
1862 Μετακομίζει στη Βιέννη.
1864 Ερωτεύεται τη μαθήτριά του στο πιάνο Ελίζαμπεθ φον Στοκχάουζεν.
1865 Πεθαίνει η μητέρα του, συνθέτει το Γερμανικό Ρέκβιεμ.
1869 Ερωτεύεται τη Γιούλι Σούμαν. Ο γάμος της με κάποιον άλλο εμπνέει τη Ραψωδία για Άλτο.
1871 Εγκαθίσταται μόνιμα στη Βιέννη στα 38 του χρόνια.
1872 Διορίζεται Διευθυντής της Φιλαρμονικής Εταιρίας της Βιέννης.
1876 Ολοκληρώνει τη Συμφωνία αρ.1
1878 Πρώτη, από οκτώ, επίσκεψη στην Ιταλία, αφήνει γενειάδα, το "σήμα κατατεθέν" του.
1887 Συνθέτει το τελευταίο ορχηστρικό έργο του, Διπλό Κοντσέρτο για Βιολί και Τσέλο.
1896 Πεθαίνει η Κλάρα Σούμαν στις 20 Μαΐου μετά από δύο εγκεφαλικά και η υγεία του εξασθενεί.
1897 Πεθαίνει από καρκίνο του ήπατος στις 3 Απριλίου στη Βιέννη στα 63 του χρόνια.
  • Η αποτυχία του Μπραμς με τις γυναίκες, αποδόθηκε σε σεξουαλική ανικανότητα, μια φήμη που κυκλοφόρησε επειδή διατήρησε την παιδική καθαρότητα της φωνής του μέχρι τα 24 χρόνια του. λέχθηκε επίσης ότι άφησε την περίφημη γενειάδα του για να κρύψει τη θηλυπρεπή εμφάνισή του.
  • Όταν ο Μπραμς έφυγε από το σπίτι του, είπε στον πατέρα του ότι αν βρεθεί ποτέ σε δύσκολη θέση, να ψάξει μια από τις παλιές του παρτιτούρες. Πράγματι, σε κάποια δύσκολη στιγμή ο Γιόχαν Μπραμς έκανε ό,τι του είχε πει ο γιος του, για να ανακαλύψει ότι η η παρτιτούρα ήταν γεμάτη χαρτονομίσματα.
  • Ο Μπραμς δεν ολοκλήρωσε την τελευταία συμφωνία του παρά μόνο όταν έγινε 43 χρόνων. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός πως, όπως και άλλοι σύγχρονοί του συνθέτες, ένιωθε επισκιασμένος από τη φήμη του μεγάλου Μπετόβεν. Και οι δύο συνθέτες υπήρξαν πιανίστες που εγκαταστάθηκαν μόνιμα στη Βιέννη, το δε έργο του Μπετόβεν άγγιξε την κορυφή της δημοτικότητάς του ενόσω ζούσε ο Μπραμς. 

Σχόλια