Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Μπετόβεν - εισαγωγή

Μαρμάρινη προτομή του Μπετόβεν


Το έργο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν παραμένει από τη στιγμή της γέννησής του μέχρι σήμερα ακλόνητο στην κορυφή της τέχνης των ήχων. Ουδείς τόλμησε να αμφισβητήσει την αξία των πονημάτων του.

Η μουσική του λατρεύτηκε και λατρεύεται ομοφώνως τόσο από τους εκλεκτούς όσο και από τους πληβείους του πνεύματος. Η μοναδικότητα αυτή του Γερμανού συνθέτη δεν είναι αναίτια. Ήταν αυτός που πρώτος αντιτάχθηκε στην αναγκαιότητα των κανόνων του κλασικισμού, ήταν αυτός που αντέστρεψε στη μουσική την ιεράρχηση της λογικής και του συναισθήματος.

Η μουσική του θρεμμένη με τις παρορμητικές τάσεις μιας φλογερής ιδιοσυγκρασίας πυροδότησε την αισθητική που έμελλε να κυριαρχήσει σε ολόκληρο τον 19ο αιώνα. Ο μουσικός ρομαντισμός είδε τη γέννησή του να εκκρίνεται από τη δική του αυτόματη γραφίδα.

Η μουσική του αποτελεί ένα ανεπανάληπτο ευτυχισμένο δοκίμιο πλασμένο από ένα δυστυχισμένο άνθρωπο. Στην απόγνωση την οποία του προκάλεσε το ανέφικτο των συναισθηματικών του επιθυμιών, προστέθηκε το ψυχικό άλγος από την επίγνωση της επερχόμενης ολοκληρωτικής κώφωσης.

Η αδυναμία του να ακούσει τους ήχους της φύσης, τους ήχους της ζωής, τους ήχους της δικής του μουσικής δεν τον εμπόδισε να συντάξει τα πολύτιμα έργα του με εξαίσιους μουσικούς στοχασμούς, των οποίων η προέλευση πρέπει να αναζητηθεί πέραν της ανθρώπινης φαντασίας. Δικαίως τον αποκάλεσαν "Τιτάνα της Μουσικής".

(Γιώργος Β.Μονεμβασίτης)



Σχόλια