Τζοακίνο Ροσσίνι - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Το εξωτερικό της Λα Σκάλα, της περίφημης όπερας του Μιλάνου, όπου παρουσιάστηκαν πολλές όπερες του Τζοακίνο Ροσσίνι. 1792  Ο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννιέται στις 29 Φεβρουαρίου στο Πέζαρο, Ιταλία. 1804  Συνθέτει τις  Έξι Σονάτες Εγχόρδων. 1806  Γράφεται στη Μουσική Σχολή της Μπολόνια, γράφει την πρώτη του όπερα,  Δημήτριος και Πολύβιος. 1810  Γράφει αρκετές επιτυχημένες κωμικές όπερες:  Το Συμβόλαιο του Γάμου ,  Η Παράξενη Παρεξήγηση  και άλλες. 1813  Πρεμιέρα του πρώτου σοβαρού αριστουργήματός του,  Tancredi , στο θέατρο La Fenice της Βενετίας. 1815  Μετακομίζει στη Νάπολη, αρχίζει να συνθέτει την όπερα  Ο Κουρέας της Σεβίλλης , γνωρίζει την Ιζαμπέλα Κολμπράν. 1822  Παντρεύεται την Ιζαμπέλα Κολμπράν, εγκαταλείπει την Ιταλία και φεύγει στο Παρίσι και στην Αγγλία. 1824  Επιστρέφει και εγκαθίσταται στο Παρίσι. 1829  Συνθέτει τον  Γουλιέλμο Τέλο , αποφασίζει να μην ξαναγράψει όπερα. 1837  Συζεί με την Ολυμπία Πελισιέ, υποφέρει από την αρρώστια. 1846  Παντρεύεται την Ολυμπία Πελισιέ. 1857  Αρχ

Ντεμπισί - Πρελούδιο στο απόγευμα ενός φαύνου

Οι διάσημοι χορευτές Waslav Nijinsky και η Flore Revalles στο μπαλέττο "Το Απόγευμα ενός φαύνου".

Όταν το ορχηστρικό αυτό έργο του Ντεμπισί πρωτοπαρουσιάστηκε το 1894, προκάλεσε ισχυρές επικρίσεις, ότι δεν έχει μορφή και δεν ακολουθεί καμιά γνωστή παράδοση. Διαθέτει μια ονειρική ποιότητα, όπου οι μελωδίες συναντώνται σε μια αέναη, ανέμελη κίνηση.

Το έργο αυτό αποτελεί το πρώτο χαρακτηριστικό και σημαντικό ορχηστρικό έργο του συνθέτη. Πηγή της έμπνευσης αποτέλεσε ένα ποίημα του συμπατριώτη του ποιητή Στεφάν Μαλαρμέ, το οποίο περιγράφει την ατμόσφαιρα αλλά και το σκηνικό ενός μυθικού φαύνου που αποκοιμιέται κι ονειρεύεται σε ένα ξέφωτο του δάσους, ένα ζεστό, πνιγηρό καλοκαιριάτικο απόγευμα.

Αρχίζει με ένα μακρύ σόλο του φλάουτου, οργάνου που ο Ντεμπισί αγαπούσε επειδή για αυτόν υπέβαλλε τον απόμακρο και χαμένο μυθικό κόσμο. Η εναρκτήρια μελωδία του φλάουτου ή τμήματά της, επανέρχονται σε όλη τη διάρκεια του έργου, παιγμένα εναλλάξ από τα έγχορδα και τα ξύλινα πνευστά. Ο όγκος της μουσικής αυξομειώνεται χωρίς ποτέ να διαταράσσει τη βασική διάθεση της ζεστασιάς και της χαύνωσης.

Ακούστε επίσης το σύντομο αρμονικό τμήμα που παίζουν απαλά τα πνιχτά κόρνα. Αυτού του είδους η γραφή διέκρινε τον Ντεμπισί ως έναν από τους πιο εμπνευσμένους ενορχηστρωτές. Αναμειγνύει τις τονικές ποιότητες των διαφόρων οργάνων, όπως ο ζωγράφος αναμειγνύει τα χρώματα στην παλέτα του.



Σχόλια