Η βιόλα

Η βιόλα μερικές φορές θεωρείται ο φτωχός συγγενής της οικογένειας των εγχόρδων, χωρίς αυτό να μας εκπλήσσει ιδιαίτερα: το κοντραμπάσο έχει τη θέση του παππού της ορχήστρας, το βιολί την οδηγεί και το τσέλο χρησιμοποιείται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους εξαιτίας του όμορφου, μειλίχιου τόνου του. Αλλά η βιόλα, θαμμένη μέσα στα έγχορδα έχει σπανίως την ευκαιρία να λάμψει ως σόλο όργανο. Η βιόλα είναι μόνο κατά το ένα έβδομο μεγαλύτερη από το βιολί. Εκτός από το μεγαλύτερο μέγεθος της είναι εντελώς όμοια με αυτό. Το δοξάρι της βιόλας είναι κι αυτό λίγο μεγαλύτερο από του βιολιού. Οι χορδές της βιόλας ξεκινούν από Ντο που είναι μία οκτάβα χαμηλότερα από το μέσο Ντο και κουρδίζονται σε διαστήματα πέμπτης (Ντο, Σολ, Ρε και Λα). Οι ανοικτές χορδές αναπαράγουν ακριβώς την έκταση του τσέλου αλλά μία οκτάβα ψηλότερα. Το όνομα «βιόλα» χρησιμοποιήθηκε αρχικά για την βιόλα ντα γκάμπα, ένα όργανο που κρατιόταν ανάμεσα στα πόδια. Αλλά ήταν η βιόλα ντα μπράτσο ο αληθινός πρόγονος του βιολιού και της

Μωρίς Ραβέλ - Γεγονότα σε ημερομηνίες

Ο Μωρίς Ραβέλ διευθύνει έργο του στο Λονδίνο το 1923.


1875 Ο Μωρίς Ραβέλ γεννιέται στις 7 Μαρτίου στο Σιμπούρ, κοντά στα γαλλο-ισπανικά σύνορα
1889 Γράφεται στο Ωδείο του Παρισιού
1895 Γράφει τα πρώτα σημαντικά έργα, Χαμπανέρα και Παλιό Μενουέτο (πρώτο εκδοθέν έργο)
1905 Αποτυγχάνει για τέταρτη φορά να κερδίσει το Μεγάλο Βραβείο της Ρώμης
1909 Συναντάει τον ιμπρεσάριο των Ρωσικών Μπαλέτων Ντιαγκίλεφ, ολοκληρώνει την πρώτη του όπερα, Η Ισπανική Ώρα
1912 Ολοκληρώνει το πρώτο του μπαλέτο, Δάφνις και Χλόη
1915 Στρατεύεται ως οδηγός στο Γαλλικό στρατό
1917 Πεθαίνει η μητέρα του
1922 Αρχίζει μουσική περιοδεία στο Λονδίνο
1925 Ολοκληρώνει την όπερα Το Παιδί και τα Μάγια
1928 Πρώτη περιοδεία στις Ηνωμένες Πολιτείες, συνθέτει το Μπολερό
1932 Αυτοκινητιστικό ατύχημα διακόπτει τη συνθετική του δραστηριότητα
1937 Πεθαίνει στις 28 Δεκεμβρίου στο Παρίσι, μετά από χειρουργική επέμβαση στον εγκέφαλο
  • Εξαιτίας της σχεδόν ιδεοληπτικής προσήλωσης του Ραβέλ στη λεπτομέρεια της σύνθεσης, ο Ρώσος συνθέτης Ίγκορ Στραβίνσκι τον αποκάλεσε Ελβετό Ρολογά.
  • Ο Ραβέλ ήταν στο επίκεντρο μιας πρωτοποριακής ομάδας μουσικών και συγγραφέων που ονομαζόταν Οι Απάχηδες. Το όνομα οφείλεται σε έναν εφημεριδοπώλη που συνάντησε την ομάδα σε δρόμο του Παρισιού και ξαφνιάστηκε από την εκκεντρική τους εμφάνιση.


Σχόλια